Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
اخبارخودروداخلی

قیمت و مشخصات فنی خودرو آریسان 2

زمان مطالعه: 2 دقیقه

نزدیک به دو سال است که مدل جدید وانت آریسان توسط ایران خودرو تولید نشده و طی این مدت برخی مدل‌های رقیب نظیر وانت سایپا ۱۵۱، نیسان آبی و وانت کارا توانسته‌اند کل سهم بازار را برای خود کنند. بر اساس گزارشی جدیدی که روز گذشته منتشر شد، بنظر می‌رسد ایران خودرو قصد دارد مدل جدید این محصول را با اسم آریسان 2 به همراه تغییرات تازه در سایت خراسان تولید کند. در ادامه همراه لیون تک باشید.

گفته می‌شود خودرو آریسان ۲ نسخه بهبود یافته نسل قبل بوده که اکنون از لحاظ مشخصات فنی تفاوت بسیاری با آریسان قبلی دارد. ایران خودرو برای این مدل از موتور ۱.۸ لیتری XU7+ استفاده کرده است. این موتور می‌تواند تا حدود ۱۰۳ اسب بخار و ۱۵۷ نیوتون متر گشتاور تولید کند که نسبت به نسل قبلی ۱۷ اسب بخار و ۱۷ نیوتون متر خروجی بهتری دارد.

قیمت و مشخصات فنی خودرو آریسان 2

بطور کلی، آریسان ۲ یک وانت دیفرانسیل جلو می‌باشد. ظرفیت بار مجاز وانت جدید ایران خودرو حدود ۶۰۰ کیلوگرم بوده و ظرفیت تاب‌آوری آن به یک تن می‌رسد. همچنین، ظرفیت مخزن سی‌ان‌جی آریسان ۷۵ لیتر و ظرفیت باک بنزین آن ۴۰ لیتری می‌باشد. این خودرو موفق به کسب استاندارد آلایندگی یورو ۵ شده است.

از دیگر تغییرات این خودرو می‌توان به انتقال باک بنزین و زاپاس به زیر کابین به‌منظور ارتقای ایمنی اشاره کرد. در نسل دوم آریسان از شاسی یکپارچه جدید استفاده شده تا استحکام شاسی خودرو بهبود پیدا کند. برای آسایش بیشتر سرنشینان، کانال گیربکس از آریسان دو حذف شده و به خاطر استفاده از گیربکس BE ضمن افزایش فضای کابین، صدای کمتری هم به داخل اتاق وارد می‌شود. علاوه بر موارد فوق در بحث تجهیزات نیز مواردی همچون سنسور دنده عقب و مه شکن جلو به آریسان اضافه شده است.

قیمت و زمان عرضه

یکی از نکات مهم درباره این محصول مربوط به مبحث قیمت‌گذاری آن است؛ با ارتقاءهای صورت گرفته برای این وانت می‌توان انتظار داشت تا برخلاف نسل پیشین این بار آریسان بتواند برنده تمام و کمال رقابت خود با سایر وانت‌های ارزان‌قیمت بازار شود. پیش‌بینی می‌شود آریسان ۲ با قیمتی در حدود ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیون تومان به بازار عرضه شود.

سهیل حسینی

گیمر، علاقه مند به تکنولوژی و بازی های ویدئویی

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all دیدگاه
پیمان
پیمان
1 سال قبل

حالا آریسان 1 چه آشغالی بود که آریسان 2 چی باشه ؟؟؟؟

morteza
morteza
1 سال قبل

ریده

یه نفر
یه نفر
1 سال قبل

ویرانخودرو!
15 ساله دیگر در هیچ کجای دنیا از موتور 1.8 لیتری قدرت 105 اسب بخار(بی بخار) نمیگیرن!!! با این حجم میشه راحت بالای 160-170 اسب بخار تنفس طبیعی گرفت یا قدرت 105 اسب رو میشه حتی از یک موتور 999 سی سی 3سیلندر گرفت! اونوخ اومدن همین موتور بسیاااار قدیمی و فاجعه رو یورو5 اعلام کردن!!!!! =))))))))))))))
جوک بعد از میلاد

حاتم
حاتم
پاسخ به  یه نفر
1 سال قبل

یورو ده رو حتی میشه روی یه سه پاچه قدیمی هم مجوزش و گرفت اما چگونه کافیست در قسمت زیر ماشین بعد موتور یک مخزن فلزی جوش بدهید و درون ان فیلتری بنام کاتالیست قرار دهید همین در قسمت خروج گاز های موتور اگزوز کافیست با فیلتر تصفیه کنید هر یورویی را میتوان گرفت این از استانداردش و اما بقیش چیزی شبیه توهین و مسخره کردن به شعور انسانی هشتاد ملیون ایرانی هست مگر کره شمالی که شنیده ام مردمش برای مسافرت بین شهری که بسبار بندرت میشود انجام داد میدوند و از دو پای خود کمک میگیرند چنین ننگی بنام اریسان اسب تیز پا فقط مناسب کشورهایی شبیه کره شمالی است که تحریم صدرصدی دارند نه مملکت ویرانه ایران گل بگیرند درب دزدخانه ویران خودرو را که هم سرمایه های کشور را بنام تولید ملی به باد میدهد خم جان مروم را میگیرد هم بنزین و درامد بیت المال، را حرام میکند و تولید چنین زباله ای اسراف است خریدش اسراف است .چه بگویم؟ به چه کسی بگویم؟ ای مردم ایا گوشی برای شنیدن و چشمی برای خواندن دارید ایا پنج دقیقه فکر نمیکنید چه باید کنیم؟ اریسان دو و سه و چهار در حال زایش از این مادر عقب مانده بیمار هستند انها خواهند امد شما چه میکتثنید؟ لابد چون انتخاب دیگری ندارید پیش ثبت نام؟ این روش برخورد شماست حالا بگویید لیاقت شما چیست جز اریسان دو و نیم در سال ۱۴۰۲!

دکمه بازگشت به بالا